Kebahagiaan Jiwa , Alhamdulillah and Thank you.

Assalamualaikum...wbt..
Hai2.. Hello there!
Alhamdulillah2.. i have two hands, so dengan mudah saya boleh menaip.kan..kan..^^



Tepuk2 terima kasih....

Terimah kasih..
Thank you..
Xièxiè
Nandre
Ponsikau
Arigato 
haii!!

Teringat pulak sya tepuk2 terima kasih..hehe
ok apa sebenarnya erti terima kasih??
 Adakah hanya satu lafaz yang sekadar di ungkap tanpa ada apa2 makna yang hadir dalam hati..
Percayakan kalau saya cakap ucapan terima kasih berkait dengan kebahagiaan??
Ucapan terima kasih merupakn satu lafaz penghargaan dan menunjukkan kesyukuran.
Dan mana mungkin orang mempunyai kebahagian jiwa tidak bersyukur dengan sesuatu yang di perolehi.
Orang yang bahagia jiwanya akan bersyukur lalu mengucap Alhamdulillah dan bibirnya ringan berbicara terima kasih!! yee!!..

JIWA AWAK BAHAGIA KAHH???



Ingin jiwa yang bahagia?..
Mulakan dulu dengan bersyukur...Syukuri segala rahmat daripada Allah dalam hidup kita..

ALHAMDULILLAH
Saya masih bernyawa
Saya ada Mak
Saya ada bapa
Saya ada kakak
Saya ada abang
Saya ada adik
Saya boleh mendengar
Saya boleh bercakap
Saya boleh berlari
Saya ada bestfriend


Kalau di senaraikan rahmat yang ada dalam hidup kita,Tidak terhitung.
  Cuba hayati puisi ini yang kini telah pun menjadi lagu yang menyentuh hati
(Silalah pause-kan 'blog's music'  terlebih dahulu") :)






Mereka mampu tersenyum walau tidak mampu mendengar, tidak mampu melihat, juga ada yang tidak mampu berjalan.
Saya dan anda (yang sempurna fizikal) ini, ada yang sering mengeluh, termasuklah diri saya

Malah terus menerus minta dan meminta sampai yang ada di dalam tangan pun tidak di kesah.

 Kita selalu minta yang besar padahal kecil2 nikmat pun kita tidak bersyukur pada Allah.




Ya Allah.. Forgive me when I whine..


ada yang menanggung sengsara.. :'(



Dan jangan lupa meluahkan ucapan terima kasih kita sebagai tanda penghargaan kepada seseorang.
Kerana ia mampu membina hubungan yang baik!
memberi inspirasi!
memberi motivasi!

Macam lagu yang hangat kita dengar sekarang.. (sehangat pru13).. ^^



Ada juga antara kita yang 'EGO' 'MALU' sehingga mulutnya berat hendak menyebut "Terima kasih" macam menampung 1 kilo gula (beratt kaa tu?)...

kalau mulut berat.. ringan kanla tangan...









THATS ALL,
Terima kasih kerana membaca!
Maaf andai ada yang menyinggung rasa...
yang menulis ini hanya budak belasan tahun..masih mentah ^^












0 comments:

 

Followers