Perbualan hati ke hati yang terakhir

Perbualan hati ke hati yang terakhir
Februari, tahun 2015

Masa itu aku tekad untuk pulang
Kerna aku rindu bapa
Aku tahu bapa tidak sihat
Entah sudah berapa minggu bapa di hospital
Kali ini tidak seperti sakit yang dulu
Aku mesti pulang!
Bapa selalu mengadu
Hospital bukan tempat yang selesa
Bapa kata hospital sangat sejuk

Kesian bapa
Oleh kerna itu,
Aku tekad untuk belikan bapa baju tebal
Ya. Aku ke Midvalley
Belikan sweater biru (Yang bapa pakai sampai masuk ICU)

Pertama kali bapa tidak menjemput aku di Airport
Sebab bapa baru keluar dari hospital
Dan berehat di rumah

Bapa tunggu aku dirumah!
Bermula perbualan panjang kami
Perbualan hati ke hati
Seorang bapak dan anak
Sungguh Allah bagi kami peluang
Untuk berkongsi cerita dan rasa hati buat terakhir kali

Selesai cuti seminggu.
Pertama kali bapa tidak bangun untuk menghantar aku ke airport.
Kesian bapa tidak sihat.
Aku pergi selepas sempat cium tangan dan pipi bapa.





1 comments:

Zafirah Ripin said...

Rindunya dengan Yanie * peluk *

 

Followers